STOP DE STRESS RESPONS

 

 

Wat is stress en hoe beïnvloedt het ons? Stress is de reactie van het lichaam op een verandering die een fysieke, mentale of emotionele aanpassing vereist. Externe stressoren kunnen zijn: werk, slapeloze nachten of geldproblemen. Ziekte zelf is stressvol, omdat het uw vermogen om 'normale' dingen te doen kan beperken en het kan ook uw relaties beïnvloeden. Verhoogde stresshormonen beïnvloeden de geest en het lichaam en kunnen een chronisch probleem worden. Er is nu veel onderzoek dat aantoont dat langdurige of chronische stress een verwoestend effect heeft op onze immuunfunctie. Naar onze mening komen ook veel krachtige stressoren van binnenuit. Een laag zelfbeeld, gebrek aan vertrouwen en angst voor de toekomst komen allemaal vrij veel voor. Maar omdat ze zo vaak worden ervaren en zich zo 'normaal' voelen, creëren ze ook stresshormonen. Een onderdeel van het trainingsprogramma is het leren herkennen van de interne stressoren, omdat het vaak onbewuste reacties zijn. Hoewel een diagnose op veel manieren nuttig is, kan het ook een extra stressfactor toevoegen aan het leven van de patiënt, omdat de zorgen voor de toekomst toenemen. Dit kan een vicieuze cirkel creëren die bijdraagt ​​aan het in stand houden van aandoeningen zoals het chronisch vermoeidheidssyndroom en M.E. of deze zelfs verergert.

 

De wetenschap neurale netwerken die schieten als reactie op prikkels De amygdala zijn de twee delen van je hersenen die verantwoordelijk zijn voor het activeren van de vecht- of vluchtreactie. Dit is een normale, gezonde reactie die is ontworpen om te overleven en wanneer het gevaar voorbij is, keren we terug naar 'homeostase', d.w.z. normale lichaamsfunctie. Maar wanneer we veel zorgen, angst of angst ervaren, en vooral tijdens chronische ziekten zoals het chronisch vermoeidheidssyndroom en M.E., wordt de amygdala zeer gevoelig, wat ertoe leidt dat de hersenen en het lichaam vast komen te zitten in "stressrespons". De stressreactie wordt bestendigd door onze gedachten, gevoelens en emoties, die bepaalde neurale paden in de hersenen activeren. Herhaald afvuren van de neurale paden leidt ertoe dat ze zo ingeburgerd raken dat de reactie automatisch plaatsvindt zonder dat we het ons zelfs maar realiseren. "We zijn wat we regelmatig doen. Excellentie is dus geen actie, maar een gewoonte. ” Aristoteles. Dus om onze gezondheid te verbeteren, moeten we ons bewust worden van hoe we de stressreactie bestendigen. We kunnen onszelf er niet uit rationaliseren, we moeten de hersenen en het lichaam herhaaldelijk herprogrammeren met nieuwe levensverbeterende gedachten en gevoelens. Daarbij destabiliseren we het stressreactiepatroon naarmate er nieuwe positieve reacties ontstaan ​​tussen de hersenen en het lichaam. Klik hier om onderzoek te bekijken. Door het herhaaldelijk oefenen van levensverbeterende gedachten en gevoelens, kunnen we ons lichaam en onze hersenen letterlijk opnieuw trainen in nieuwe patronen van gezondheid en welzijn. De afbeelding toont neurotransmitters (elektrochemische berichten) die tussen het ene neuron en het andere passeren. Als dit specifieke pad vaak genoeg wordt afgevuurd, wordt het een automatisch antwoord. Door gebruik te maken van de BodyMind technieken creëer je nieuwe, automatische reacties in de hersenen en het lichaam die leiden tot een betere gezondheid ... de resultaten spreken voor zich.